WatWijDoen

Our Story

Software maken met succes

Klikpad

Contentverzamelaar

Vanaf het begin

RITHM Geschiedenis

Selforganize-IT

  • Maart 1999

    Oprichting Rotterdam Community Solutions

    Aad Nales start het bedrijf Rotterdam Community Solutions. De organisatie wil met slimme IT community’s met elkaar laten samenwerken.

  • Oktober 2013

    Opening vestigingen Mendoza & Bandung

    Rotterdam Community solutions heeft zich in de afgelopen jaren uitgebreid naar vestigingen in Mendoza & Bandung.

  • Februari 2016

    Rebranding RITHM

    Rotterdam Community Solutions verandert de naam naar RITHM. Rahul Sharma wordt aangesteld als algemeen directeur.

  • April 2018

    Gemeente Rotterdam

    Gemeente Rotterdam gunt de aanbesteding voor de veiligheidsapp SAFE aan RITHM. Hiermee maakt RITHM haar intrede op de gemeentelijke markt.

  • September 2023

    Preferred IT supplier Rotterdam.

    RITHM wordt uitgeroepen tot voorkeursleverancier op het gebied van software & detachering in Rotterdam. Dat is onze missie! Dat is onze droom!

Story - BigBlocks

Lets get started with RITHM!

Met bijna 20 jaar ervaring heeft RITHM de afgelopen jaren veel IT Projecten opgeleverd. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot projectleverancier en detacheerder. Onze droom is om in de komende 5 jaar voorkeursleverancier te worden voor Rotterdam en omstreken. Ambitieus, maar met onze kennis & kunde absoluut haalbaar!.

Maatwerkprojecten

We maken precies wat u wilt!

Detachering

Onze professionals zijn de beste!

Building IT easily as never before!

Omdat wij werken vanuit de visie zelforganisatie zal uw IT project altijd perfect aansluiten en uw business ondersteunen.

Application Development
Application Design

WWD - about and counter

RITHM is actief op 3 verschillende locaties: Rotterdam, Mendoza & Bandung. We werken met onze collega’s samen en bieden zo 24/7 support.

Ondanks de afstand zijn we een close team, hebben we dagelijks contact en voelt iedereen zich nauw betrokken bij de projecten.

25
3}
12
1

Proces

Hoe werkt het dan in de praktijk?

Mensen die het zelf organiseren. Klinkt logisch toch?

Net als in de natuur zijn ook wij prima in staat om zelf beslissingen te nemen en onderling te organiseren. Denk aan een groep zwermende vogels: Elk lid van de groep, communiceert met de rondom liggende leden. Zo ontstaat een communicerend netwerk van individuen die samen een groep vormen. Deze groep beweegt zich zonder coördinator als een geheel.

We hanteren 5 stappen om zelforganisatie te realiseren:

01

Real time informatie

Om zelforganisatie mogelijk te maken heb je een gedeelde blik van de werkelijkheid nodig. Voor een thuiszorgteam zijn dat bijvoorbeeld alle afspraken die nog uitgevoerd moeten worden, wie de afspraken uitvoert en wie er vandaag allemaal werken. Je bepaalt met het antwoord op deze vragen hoe de samenwerking er uit ziet. In de logistiek kan dit zijn het aantal bestellingen dat geleverd moet worden of wanneer, welke vervoerders beschikbaar zijn. Zo heeft elke branche en elk vraagstuk, een werkelijkheid (informatie) die beschikbaar gemaakt moet worden om beslissingen te kunnen nemen.

02

Mensen beslissen zelf

Iedere beslissing die niet door mensen in je team genomen wordt leidt per definitie tot een wachttijd en verstoord het zelforganiserende vermogen van het team. De doorstroom van het werk in het proces ligt namelijk stil. Toch zijn er altijd gebieden waar toestemming nodig is. Denk hierbij dan aan toestemming achteraf verlenen. Het teamlid besluit ter plekke en de beslisser kan achteraf zeggen: “Dit moet je zo niet meer doen”.

03

Geef en gebruik feedback

Zonder feedback kan een team zich niet aanpassen aan de werkelijkheid. Het vinden van de juiste feedback is stap 1. Niet alle feedback hoeft er uit te zien als het duimpje van Facebook. Daar kwam Facebook ook na een tijdje achter en zie het resultaat. Wanneer, een medewerker uit een wijkteam al 100 keer bij mevrouw Janssen geweest is, is deze waarschijnlijk ook welkom bij bezoek 101. Het zoeken naar feedback mechanismen die het succes van een samenwerking onderling en met de klant in kaart brengt is essentieel om het lange termijn succes van een team te borgen.

04

Blijf aanpassen aan de situatie

Organisaties bereiden werk voor, maar als er vlak voor of tijdens de uitvoering van het werk iets verandert dan blijkt aanpassen bijna onmogelijk. Denk aan beschikbaarheid van mensen of routes aanpassen. Als dit soort aanpassingen niet mogelijk zijn wordt de mate waarin je reageert op de werkelijkheid enorm beperkt en dus de mate waarin je zelforganiserend werkt. Systemen, processen, de manier waarop beslissingen genomen worden, alles moet in het teken staan van snel aanpassen.

05

Houd het simpel!

Omdat zelforganiserende teams met weinig of geen overhead werken is de intelligentie van het team beperkt tot wat er in de samenwerking tussen de teamleden bereikt wordt. Er is geen manager die problemen detecteert en oplost. Het is daarom belangrijk dat oplossingen zo eenvoudig mogelijk zijn. Met als uitgangspunt dat hoe vaker iets voorkomt hoe simpeler de oplossing moet zijn. Tegelijkertijd zul je zien dat de beslissingen die managers nemen, steeds beter door het team zelf genomen worden (vaak zelfs beter). Veel beslissingen in organisaties zijn en blijven boerenverstand, al willen veel mensen en theorieen je, gewapend met allerlei moeilijk jargon je anders laten geloven”.

Contentverzamelaar

Onze Partners