Hoe houd je kennis in de kennisbank up-to-date? Aanpassingen snel en eenvoudig doorvoeren met deze oplossing

Responsive Image

Het blijft een grote uitdaging. Bestaande kennis en informatie binnen jouw organisatie up-to-date houden. Want hoe pak je het aan wanneer je een kleine wijziging in meerdere kennisbestanden moet doorvoeren? Dat kost jou of jouw medewerkers onnodig veel tijd. Gelukkig bestaat er een simpele oplossing. Dankzij connecties in de kennisbestanden blijft kennis altijd up-to-date én bespaar je ontzettend veel tijd.

Snel opvolgende ontwikkelingen zorgt voor verouderde kennis

Wij zien het regelmatig voorbij komen. Organisaties waarbij tientallen kennisbestanden moeten worden aangepast bij één kleine wijziging. Medewerkers zijn wekelijks enkele uren bezig met het aanpassen van verschillende kennisbestanden. Dit om te voorkomen dat er foutieve of verouderde informatie online staat. 

Zeker in vakgebieden waar constante verandering plaatsvindt is het een flinke uitdaging om kennis gestructureerd en overzichtelijk te houden. Een goed voorbeeld hiervan in Stichting RIONED, een kennisinstituut voor stedelijk waterbeheer en riolering in Nederland. In hun vakgebied vinden constante veranderingen plaats. Hun belangrijkste taak is daarom het beschikbaar stellen van kennis aan de vakwereld. Dankzij de RITHM Kennisbank maken zij hun kennis eenvoudig toegankelijk voor professionals.

Ons werk bestaat voor een groot deel uit het overbrengen van kennis naar onze doelgroep. RITHM zorgt ervoor dat wat wij willen mogelijk wordt.Hugo Gastkemper, directeur Stichting RIONED

Kennis altijd up-to-date

Met een kennisbank blijft kennis altijd up-to-date. Omdat de gehele kennisbank online is, kunnen bestanden eenvoudig gecreëerd of geupload worden. Eén aanpassing in een document, leidt door de verbinding ook automatisch tot aanpassingen in andere documenten. Doordat dit proces is geautomatiseerd blijven connecties met andere kennisbestanden intact en blijft de informatie in de kennisbank consistent. 

De RITHM Kennisbank

Waarvoor wordt een kennisbank in jouw organisatie gebruikt? Of het nu als klantenservice tool dient, of voor leden van jouw organisatie, in elk geval is het belangrijk dat jouw doelgroep goed wordt geïnformeerd. Met de RITHM Kennisbank verzamel je alle belangrijke kennis en kunde op één plek. Dankzij deze tool krijg je inzicht in bestaande kennis en wordt kennis toegankelijk(er).