Het blijft een grote uitdaging. Bestaande kennis en informatie binnen jouw organisatie up-to-date houden. Want hoe voer je een kleine wijziging in meerdere kennisbestanden door? Dat kost jou of jouw medewerkers onnodig veel tijd. Daar bestaat gelukkig een simpele oplossing voor. Doordat er connecties in de kennisbestanden zijn, blijft kennis altijd up-to-date. Dat bespaart ontzettend veel tijd.

Snel opvolgende ontwikkelingen zorgt voor verouderde kennis

Wij zien het regelmatig voorbij komen. Organisaties waarbij men tientallen kennisbestanden moet aanpassen bij één kleine wijziging. Medewerkers zijn wekelijks enkele uren bezig met het aanpassen van verschillende kennisbestanden. Dit om te voorkomen dat er foutieve of verouderde informatie online staat.

Zo zijn er vakgebieden waarin constante verandering plaatsvindt. Dat maakt het een flinke uitdaging om kennis gestructureerd en overzichtelijk te houden. Een goed voorbeeld hiervan in Stichting RIONED. Stichting RIONED is het kennisinstituut voor stedelijk waterbeheer en riolering in Nederland. In dit vakgebied vindt constante verandering plaats. Daarom is de belangrijkste taak is het beschikbaar stellen van actuele kennis aan de vakwereld. Met behulp van de RITHM Kennisbank maken zij hun kennis eenvoudig toegankelijk voor professionals.

Ons werk bestaat voor een groot deel uit het overbrengen van kennis naar onze doelgroep. RITHM zorgt ervoor dat wat wij willen mogelijk wordt.

Hugo Gastkemper RIONEDHugo Gastkemper, directeur bedrijfsvoering, Stichting RIONED

Altijd kennis up-to-date

Met een kennisbank blijft kennis altijd up-to-date. Omdat de gehele kennisbank online is, kun je bestanden eenvoudig creëren of uploaden. Eén aanpassing in een document, leidt door de verbinding ook automatisch tot aanpassingen in andere documenten. Wij zorgen ervoor dat dit proces wordt geautomatiseerd. Daardoor blijven connecties met andere kennisbestanden intact en blijft de informatie in de kennisbank consistent.

De RITHM Kennisbank

Waarvoor wordt een kennisbank in jouw organisatie gebruikt? Dat kan als klantenservice tool dienen, maar ook om leden te informeren. In elk geval is het belangrijk je jouw doelgroep goed informeert. Met de RITHM Kennisbank verzamel je alle belangrijke kennis en kunde op één plek. Met deze tool creëer je inzicht in bestaande kennis en maak je kennis toegankelijk(er).