In de kennisbank creëer je kennis, maak je bestaande kennis inzichtelijk en kennisoverdracht eenvoudiger. De RITHM Kennisbank biedt verschillende functionaliteiten. We hebben een selectie van die functionaliteiten op een rij gezet.

Geavanceerde zoekfunctie

In veel vakgebieden gebruiken professionals jargon dat door de gemiddelde zoekmachine niet wordt herkend. Het komt dan ook geregeld voor dat de opgegeven zoekresultaten niet aan de intentie van de zoekopdracht voldoen. Doordat de RITHM Kennisbank gebruik maakt van een semantische zoekfunctie, kan het bepaald vakjargon direct herkennen en gerelateerde branchespecifieke zoekresultaten geven. Dat komt doordat de kennisbank verbanden legt tussen alle branchespecifieke termen en zelf met relevante synoniemen komt. Daarnaast kan een gebruiker van de kennisbank dankzij de logische structuur ook zelf zoeken om de juiste kennis te vinden. 

Uploaden en aanpassen van bestanden 

Waar in het verleden tientallen artikelen moesten worden aangepast bij één kleine wijziging, wordt dat nu automatisch gedaan. Eén aanpassing in een document leidt door de verbinding ook automatisch tot aanpassingen in andere documenten. Zo wordt verzekerd dat er geen foutieve of verouderde informatie in de kennisbank staat. Zeker in vakgebieden waar constante ontwikkelingen plaatsvinden, is het cruciaal dat de doelgroep goed wordt geïnformeerd. Doordat dit proces is geautomatiseerd blijven connecties met andere kenniselementen intact en blijft de kennisbank consistent. Zo blijven alle documenten up-to-date.

Betrokkenheid verhogen

Verhoog de betrokkenheid van jouw gebruikers door de kennisbank te koppelen aan bestaande of nieuwe systemen. Denk aan het toevoegen van een nieuwsbrief of agenda. Ook kun je bezoekers laten inschrijven voor een cursus. De kennisbank biedt talloze mogelijkheden op het gebied van systeemintegratie.

Publicaties sneller en efficiënter uitbrengen

Binnen veel organisaties zijn er meerdere afdelingen betrokken bij het publiceren van content. Dat vertraagt het proces waardoor het soms zelfs twee tot drie maanden kan duren voordat een publicatie live staat. Door de effectieve rolverdeling in de kennisbank is dit proces ingekort en eenvoudig. Je kunt gemakkelijk publicaties inzien, feedback geven en accorderen. Ook krijgen alle betrokkenen inzicht in wie de auteurs zijn, wie laatste wijzigingen heeft gemaakt en waar die te vinden zijn. 

Log voor beheerders

Het systeem van de kennisbank maakt het ook mogelijk om verschillende rollen te verdelen. Wanneer er een nieuw kenniselement wordt toegevoegd, kun je auteurs toevoegen en schrijfrechten geven. Dankzij de log kun je zien wie de laatste wijzigingen heeft gemaakt en waar die wijzigingen te vinden zijn.
Responsive Image

Overige functionaliteiten

Naast de eerder genoemde voordelen biedt de RITHM kennisbank een aantal geavanceerde functionaliteiten die welke de bouwstenen vormen voor het optimaliseren van uw kennisdeling activiteiten.

Voor de gebruiker

✓ (Voor mobiele apparaten) geoptimaliseerde navigatie
✓ Geavanceerde zoekfunctie
✓ Evenementen agenda
✓ Inzicht in de populairste categorieën 
✓ Persoonlijke weergave 
✓ Leeslijst
✓ Genereer PDF van bestand of publicatie
✓ Social sharing

Voor de beheerder 

✓ PDF-bestandsimport
✓ Workflow manager
✓ Project staging & versiebeheer
✓ Persoonlijke gebruikeraccounts
✓ Gebruiksvriendelijke back-end
✓ Koppeling met externe systemen waaronder Google Analytics, Mailchimp en diverse CRM systemen
✓ Automatisch URL-behoud

 

Alleen de features die jij nodig hebt

Wat je keuze ook wordt, onze experts bouwen de kennisbank die past bij jouw organisatie. Wij bouwen het kennismanagement systeem in Liferay DXP. Dit maakt het toevoegen van belangrijke, en verwijderen van onnodige features mogelijk.

Formulier

Kennisbank Form

Benieuwd wat een kennisbank voor jouw organisatie kan betekenen?

Vul onderstaand formulier in. We plannen graag een afspraak met je in.

Lees hier onze privacyverklaring